islandshästryttarinnan

Alla inlägg under september 2009

Av Madde - 30 september 2009 08:33

... att K's utslag har försvunnit. Annars får jag låna en annan häst till tävlingen, tack M

Av Madde - 29 september 2009 19:12

Tur att det inte var värre, dock. K mår bättre nu och har ingen feber. Veterinären sa att jag och K med superstor sannolikhet ska kunna tävla på lördag! Jippie! Skrattande Planerna för resten av veckan med iallafall viss säkerhet kommer här:

OnsdagBörja packa inför helgen, städa skåpet, rida 20 min
TorsdagTräna som vanligt, max 30 min inkl. uppvärmning
FredagBorstning och packning
LördagTävling
SöndagVila/ uteritt
Av Madde - 28 september 2009 23:36

Idag hade lilla K nässelfeber, jättemyggbett såg det ut som och över hela henne! Hennes ögon var svullna och hon hade 39°C i feber,men var lika pigg och glad som vanligt. Stackars sötnos <3 Rynkar på näsan

Hoppas febern går över till imorgon. Då blir det tävling i helgen... Lycka i så fall!Skrattande

Av Madde - 27 september 2009 23:24

Äntligen lyckades jag lägga ut ett klipp på youtube!


Av Madde - 27 september 2009 23:06

Detta är min drömhäst! Har varit på styrelsemöte inför tävlingen och det kommer att bli toppen! Imorgon ska jag och J titta på en eventuell medryttarhäst till J, hoppas att hon kommer tycka om den!

Av Madde - 26 september 2009 20:29

Idag var det kurs för U och jag har inte fått ut så mycket av en lektion på väldigt länge! :) Fokus var att öka tempot ngt och få mer aktion i gångarterna. Vi provade t.o.m boots fram för att få mindre passtakt och få upp framdelen, och hon riktigt "dansade", det var kraft i varje steg! Glad


Traven gick också bra. K travade i form och var mjuk i handen även när jag ökade tempot. Hoppas detta håller i sig till tävlingen som är till helgen!


Uppdate: filmen är inte från kursen, utan från i sommras!


Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards